Handelsbetingelser

Salgs – og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på falmecdanmark.dk

1. HJEMMESIDENS EJER

Webshoppen ejes af:

Falmec Danmark ApS
CVR.nr.: 20227281
Niels Bohrs Vej 12a
6000 Kolding
7552 1144
info@falmec.dk

2. AFTALEINDGÅELSE

Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores ordrekontor sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail.
Når du afslutter online betaling, er der indgået en bindende aftale. Vi afsender varen fra vores lager, iflg. oplyste
leveringstid, og du vil modtage en mail fra os med yderligere oplysning om den forventede leveringsdato.

3. BETALING

Falmec Danmark modtager følgende betalingsmidler: MasterCard, Visa, Dankort
Beløbet for varerne trækkes ved ordreafvigelse

LEVERING

Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark og bro faste øer

Vores leveringstid er oplyst under hver varer. Der kan dog/sjældent forekomme længere leveringstider i særlige situationer hvor uventet aktivitet forandre vores aktuelle lagerstatus.

Ordrer med oplyst leveringstid ”Efter ordre” vil forventeligt have en leveringstid på 4-6 uger. Du kan altid se den forventede leveringstid under den pågældende vare på gvino.dk

Vi tilbyder følgende leveringsformer:
Levering med PP Jensen Transport og Logistik, til privatadressen. Levering er inkluderet til fortov.

4. FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til info@falmec.dk.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Returnering af varen og betaling af returomkostninger

Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du returnere til:

Falmec Danmark ApS.
Niels Bohrs Vej 12 A
6000 Kolding

Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.

Varer som f.eks. møbler kan ikke returneres med almindelig post.

De forventede returneringsomkostninger for sådanne varer, beløber sig normalt til højest 600kr.

Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig, eksklusiv dine omkostninger til returnering. Det gælder dog betinget af:

· Vare returneres i original emballage ( så husk at gemme denne )
· Vare returneres ubrugt uden brugsspor
· Vare returneres uden defekt, ridser og øvrige skader

Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.

Emballage og varens stand ved tilbagelevering

Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.

For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber.

Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur.
Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

5. REKLAMATION

Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.

Hvordan reklamerer jeg?

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til info@falmec.dk Vi anbefaler dig at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for en mdr. efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.

Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger. Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

6. KLAGEMULIGHEDER

Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice info@falmec.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores info@falmec.dk

Oktober 2022

Falmec Danmark ApS
Niels Bohrs Vej 12a.
6000 Kolding

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til
Falmec Danmark ApS
Niels Bohrs Vej 12 A
6000 Kolding
75521144
Info@falmec.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med mit vinkøleskab

_______________________________.
Produkt typenummer (f.eks.: I88-2)

____-____-_______.
Dato.

____-____-_______.
Bestilt den.

_____________________________________________.
Forbrugerens navn.

_____________________________________________.
Forbrugerens adresse.

_____________________________________________.
Forbrugerens underskrift.